Regler for Klub 100 halv

Reglerne, der SKAL være opfyldt, før et halvmarathon kan tælle med i statistikken i Klub 100 halvmarathon: 

 

 

Klub 100 halvmarathon Danmark  

 

Reglerne læner sig op ad Klub 100 marathons regler, men de kan selvfølgelig ikke være helt de samme.

1. 

En halvmarathon, der skal tælle i Klub 100 halvmarathon SKAL være slået op, som en halvmarathon! 

Den skal være offentliggjort med div. nødvendige oplysinger på/i public medie (fx  RaceResult, Sportstiming, Motionsløb.dk eller en hjemmeside), så alle til enhver tid kan finde det igen. Derfor skal der altid linkes til hjemmeside mm i en Facebookbegivenhed, så den er til at finde.

Det må meget gerne være offentliggjort med en startliste (fx. til hjælp til samkørsel mm) – det påtænkes at gøre dette til et krav, som det også er i Klub 100 marathon, bl.a. så man kan se, at der er det nødvendige antal på starttidspunktet. 

Der skal være oplysninger om startsted og tidspunkt. Er der flere starttidspunkter, står det også; fx. kl. 9 og kl. 10.

Alle er ikke på Facebook, og alle deltagere SKAL have mulighed for at se løbet, der bliver arrangeret

SÅ ET LØB TÆLLER IKKE, HVIS DET KUN ER SLÅET OP PÅ FACEBOOK!

Derudover “gemmer” deltaljerne om løbet sig faktisk ret så godt, så det ofte kun er starttid og sted, der er tilgængeligt.

2. 

Inden løbets start, skal der så vidt muligt, offentliggøres en startliste.

Eftertilmeldinger og rundeløbere med “gode ben” på dagen fremgår som minimum rette sted på resultatlisten.

Resultatlisten SKAL offentliggøres på/i public medie indenfor ugen efter løbets afslutning. (Igen er det IKKE OK kun at benytte FACEBOOK).

Hvis du på startlisten står til en hel, kan du ikke nedgradere den undervejs i løbet og lade den tælle for en halvmarathon, hvis du stopper halvvejs.

Dette SKAL være aftalt med arrangøren inden start, så du kan stå på den rette resultatliste efter løbet.

3. 

Løbet skal være slået op, som et halvmarathon.

Halvmarathon-walk er også ok, da det også er en halvmarathon, og når blot en evt. tidsgrænse overholdes, så er det jo også en halvmarathon.

Ruten skal være opmålt til 21,0975 km. 

Den skal nødvendigtvis ikke være DAF opmålt.

Cannonballs er også gældende løb!

4. 

Halvmarathonløbet skal have samlet start på det annoncerede tidspunkt.

Hvis en arrangør tillader forskudt start for 3 eller flere løbere, skal dette fremgå i beskrivelsen af startlisten, og der skal være endnu et stopur, der kører fra det tidspunkt.  

Fx at de starter en halv time før de andre løbere, hvis deres sluttid er på +2.30, og man gerne vil være med i fx en fejring af nyt Klub 100 medlem. 

Halvmarathonløbere kan fx få mulighed for at starte sammen med marathonløberene, da der her også er et stopur. 

Vel ikke nødvendigt at skrive, at man IKKE kan løbe kl. 10, når løbet er kl. 16. Dét er for tidlig en tidligere start. Et helt andet løb… Med sin egen start- og resultatliste!

Par-marathon tæller ikke, da der ikke er fælles start. 

 5. 

Alle deltagere skal løbe samme rute.

Denne er bestemt og offentliggjort af arrangøren inden start, så alle er sikre på, at de rammer en halvmarathon, når de er i mål.

 6. 

Deltager du i et løb, hvor der også er marathon, så skal der være minimum 3 på dén distance med intention om at gennemføre de 42,195 km. 

Her er det ok, hvis der ikke er andre end dig med på halvmarathon, da du jo hele vejen vil have selskab af de andre.

Deltager du derimod i et løb, hvor der ikke er marathon, men blot den halve distance, så skal der være minimum 5 på den distance med intention om at gennemføre, og de 3 af dem skal gennemføre de 21,0975 km.

Du er selv ansvarlig for at måle din sluttid, når der ikke er Chip. 

Der skal være mindst ét stopur(eller lignende) for ALLE starttider ved start/mål, da ikke alle har eget ur, og det kan løbe tør for strøm

Dit eget ur må under ingen omstændigheder stoppes undervejs.

Urets autopause-funktion skal være deaktiveret.

Vær obs. på, at nogle løb har en max tid til gennemførelse. 

7. 

Når du har de 100 halve i kalenderen, så sender du din liste med alle løbene til mig, så jeg kan se, hvilke spændende løb, der har ført dig til målet.

Jeg returnerer med et fint certifikat, og hvis du gerne vil have en Klub 100 halvmarathonmedalje om halsen på den store dag, så kan den købes af mig for 50 kr. plus evt. porto.

OG nej én hel marathon tæller IKKE for hverken 1 eller 2 halve 😉 og nej, det gør halvionman heller ikke… 😉

Jeg vil ikke tjekke, om hvert eneste løb har opfyldt de gældende regler.

Men jeg vil stole på, at du ikke gider snyde dig selv…

 

Listen skal altid indeholde: 

Løbets navn, dato og årstal samt evt. din tid 👍

 

Giv mig besked i god tid, inden dit løb nr. 100 

Kære løbsarrangørerne i Danmark!

Der er vist ingen tvivl om, at løb er kommet for at blive.

Rigtig mange løbere tællere deres løb i forhold til Klub 100 marathon og Klub 100 halvmarathon.

Vær sød at gør os den tjeneste at sæt jer ind i reglerne, så jeres løb kan tælle for dem. De er selvfølgelig ikke helt ens, men næsten…

Det vil helt sikkert give jer mange flere på startlisten, hvis løbet tæller.

Håber I får nogle fantastiske oplevelser med løb, både som arrangør og som løber.

Her har I reglerne for Klub 100 marathon:

 

 

Kære halvmarathonløber!

 

Hvis du overvejer et løb, som du har set slået op her på Facebook, så tjek lige i løbets begivenhed, om der er et link til en officiel side, hvor løbet er slået op (en hjemmeside, motionsløb.dk eller andet). 

Hvis ikke der er et link, så kontakt løbsarrangøren og spørg, hvor løbet er slået op… 

Du hjælper på den måde med til, at løbene bliver gjort officielle – Facebook IKKE nok. 

I en Facebookbegivenhed er det derfor smart kun at nøjes med link til den officielle side, hvor også start- og resultatliste er at finde.

Spørg i det hele taget løbets arrangør, hvis der er noget, du er i tvivl om.

Håber I alle får et forår fyldt med masser af skønne løbeoplevelser i dejlige Danmark og måske også andre steder i verden.

Kærlig hilsen Charlotte